یزدفردا:تفاهم نامه ایجاد زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) که برای اولین بار در کشور اجرایی می شود بین شهرداری و شرکت گاز استان یزد امضاء شد.

به گزارش  واحد دریافت خبر یزدفردا: با حضور رئیس شورای اسلامی شهر، مدیرعامل شرکت گاز استان ، شهردار و مدیرعامل سازمان فاوا برای اولین بار در کشور تفاهم نامه ایجاد زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) با هدف پرهیز از موازی کاری، تنظیم و پاسخ استعلامها در حداقل زمان، بالارفتن دقت عمل، دوری از خطاهای انسانی، دسترسی به اطلاعات مطمئن که همیشه و در هر زمان از اوقات شبانه روز قابل دسترسی باشد، کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و تصادفات و... بین شهرداری یزد و شرکت گاز استان به امضاء رسید.

این تفاهم نامه که با تسهیل دسترسی شهرداری و شرکت گاز به اطلاعات پایه ای طرف مقابل، اطلاعات را به صورت لحظه ای (ONLINE) در اختیار می گذارد به عنوان اساس SDI استان محسوب می شود که امید است سایر ارگانها نیز به آنها بپیوندند.

گفتنی است با اجرای این طرح بستری مشترک بر روی سرور به وجود می آید که هر دو طرف با آورده های خود به غنای آن کمک می کنند و می توانند بر اساس سطح دسترسی تعریف شده تغییرات لازم را ایجاد نموده یا از آن استفاده نمایند.

همچنین راه اندازی وب مپ سرور مشترک، ایجاد شبکه اینترانت داخلی ویژه اطلاعات مذکور که از لحاظ امنیتی نیز بسیار مطمئن باشد از اهداف بلند مدت این طرح به حساب می آید.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=370202.jpg
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا